söndag 9 januari 2011

Långhelg...




Jag har varit ledig i 4 dagar, det har varit skönt. En långhelg med familjeutflykter och roller derby. I fredags var jag och mr.B på Andys lekland, där var det total anarki. Men mr. B gillar ju att busa runt så det var inte nå problem för honom. Senare på kvällen var vi ut å käka indiskt med några kompisar, men både jag och min man blev besviken på maten. Tråkigt helt enkelt. Lördag blev utflyktsdag med varmkorvsgrillning i Velamsund. Jag tvingade mr. B att glo på både får och hästar men han tyckte traktorn var roligare. Fåren var lite roliga, men när vanten höll på att bli uppäten så gick vi där ifrån. Sen blev det korvgrillning precis lagom till när himlen öppnade sig. Jag tror att folk tyckte att vi var dum i huvudet. Två par med barn som grillar i snöstorm på engångsgrill, när den uppvärmda raststugan ligger 30 meter bort. Men det var riktigt mysigt men kaffet in togs i värmen iallafall.
Idag var det roller derby träning och inte vilken som helst, utan minimum skills test. Jag var lite nervös men det gick riktigt bra, det är så jävla roligt och åka. Så nu är jag ingen "rookie" längre! På lördag är det tryouts för freshmeat i farsta hallen, så om nån är sugen så är det bara att komma kl.15. Snart är det dax för sängen, jag börjar ju 7 på morgnarna, god natt!

Inga kommentarer: