torsdag 18 februari 2010

klippt och "paper curls"...








Jag tog mitt förnuft till fånga och klippte mig en bra bit. Min kära svägerska höll i saxen å övertalade mig att ta lite mer än tänkt. Men nu känns det skönt man kan göra mer frisyrer annars blev det bara långt. Sen på kvällen så testade jag att göra "paper curls" jag tog bara hushållspapper och fuktade med vatten, och tänkte att det kommer väl inte hända så mycket. Jo tjena, vaknade och såg ut som en pudel. Men om jag skulle ha stylat och trixat lite med det så skulle det nog blivit bra. Nästa gång ska jag ta mer hår på varje och börja högre upp, och kanske inte bara sätta dom på måfå...Behöver jag säga att jag satt framför tv´n utan "backspegel"..... Bilden med krullet är dessutom dag nr 2, imorse i min flanellpyjamas. Funkar helt galet bra alltså.

3 kommentarer:

Gina Americana sa...

Lookin' good! If only my Mama could see this...you Swedish girls doin' toilet paper rolls in your hair! She used to do this do for me when I was little & I always loved the result. I guess some things never change...

Tjuettan sa...

Nice that you liked it....I hope for a better result next time. Not so much of that "frizzyness" ;)... Som vi säger i sverige, övning ger färdighet eller skam den som ger sig!

ingen fara på taket sa...

Tjusigt!