måndag 3 maj 2010

Helgen...





I helgen var vi på 1-års kalas, fattar inte att tiden går så fort! Kolla in den här tårtan, nu vet man ju var ribban är lagd. Det var riktigt trevligt, synd att lilla Madicken fick två likadana presenter. Men som tur är så tror jag att jag har kvittot kvar. Söndag var vi naturligtvis ute hela dagen, det var ju grymt väder. Hade turen att få lite "barnvakt" när bästa svägis kom på grillmiddag. Så vi han med en del på gården. Det första spadtaget är taget, altanbygget är igång, plinthål grävda. Jag rensade ogräs och ringade in mina rabarber, sådde lök, mr Blue Eyes levde rövare och jag fångade på bild när han stod helt själv!

6 kommentarer:

Mrs Lucky sa...

Älskar sådana helger, de är bäst! Hoppas tårtan var lika god som den såg ut :)

Annie S sa...

Vilken tårta! Tänk om man fått en sån där när man var liten. :)

Tjuettan sa...

Den var grym, chokladbottnar med kräm....mmmm...

Mollysmum sa...

Vem har gjort tårtan, ser ut som det är min Mentor Åsa Hellgren som varit i farten?? Kan jag ha rätt? Jag gör cupcakes till dig Honey, till ett bra pris:)) Kram

Tjuettan sa...

Kommer inte ihåg vad hon att hon heter men hon hämtade den i stureby...Tack för erbjudandet, men jag vill göra tårta å bakverk själv till min sons första födelsedag. Ska bli så roligt, tror att jag måste hitta på nå tema!

Mollysmum sa...

Japp det är Åsa, hon håller till i Stureby, hon som lärt mig ett och annat:))jag ska dit och luncha nån gång nästa vecka, är det nära dig?? Fattar att du vill göra något själv till killens 1års dag, men alla är ju inte så kreativa som du och jag:)) Eller så hinner man helt enkelt inte, du verkar ju ha världens snällaste kille , så mycket annat som du hinner med, inatt satt jag uppe till ett och gjorde elefanter till cupcakes....