torsdag 17 juni 2010

Roller derby!


Jag har börjat med en sport som jag faktiskt tycker är rolig, roller derby. Jag var och tränade i tis nu har träningsvärken kommit, på ställen där man inte trodde det fanns muskler. Men jag är fortfarande lite feg, nu ska det övas sticky skates och "crossovers". T-stoppet går ganska bra, har så jävla svaga lårmuskler efter fem minuter så bränner det i låren. Hemligheten är ju att böja på benen....Väntar på mina rullisar som är beställda från usa, men utomhushjulen var slut så leveranstiden blev ju lite längre, typiskt! Har ett par gamla "disco skates" som är lite förstora men jag får väl öva i dom tillsvidare. Ikväll är det medlemsmöte med Stockholm Roller Derby, det ser jag fram emot!

3 kommentarer:

Yasmina sa...

Vad kul att du har börjat med roller derby! Jag har själv varit sugen, men vet inte riktigt när jag skulle hinna med det. Säg till när du har match så får man komma och heja.

Tjuettan sa...

Det dröjer nog ett tag, men i framtiden!

Mrs Lucky sa...

Men åååh! Visste inte ens att man kunde göra det här i stan. Jag blir ju sugen att prova, det verkar så himla kul!