tisdag 24 november 2009

Det blev soppa av alltihop...




Bestämde mig för att äntligen måla den där hemska mässingslisten som satt och ska sitta mellan vår hall å kök. Ni vet det där köket som av nån anledning aldrig riktigt blir klart. Glad i hågen letade jag fram färgen, pensel, skyddspapp och listen. När jag väl öppnade färgburken så har skiten torkat, arg! Målarfärgen hade förvandlats till en svart pudding. Men då var jag redan på pyssel humör så det blev baka, snabba limpan 2st som jag den här gången hade russin och dadlar i. Till det en stor gryta borsjtj, höstmys....nu blir det lite glögg!

1 kommentar:

Lundgren sa...

Jasså det har slarvats med locket:-) ett tips! skär bort det torra skinnet längst upp, är färgen som gele under så rör om den kraftigt nån minut med typ en skruvmejsel eller dylikt, det hjälper oftast! är den för tjock endå så kan man om är det en olje baserad färg hälla i thinner tills den får rätt tjocklek!=som ny,thinner är iaf billigare än att köpa en ny färgburk:-)fins på typ ÖB,Rusta, eller Färghandlar eller ibland på macken, kostar typ 30-40kr/liter
OBS: häll väldigt lite åt gången för annars blir färgen som vatten ganska lätt!! Tjopptjopp