fredag 8 januari 2010

Årets första loppis...


Blev en liten loppis sväng igår. Hittade lite grejjer. Gamla och nya...Plåtburk som det har varit kakor i från huntley & palmers, älskar rosor! Glasskål ännu en "vineta" gullaskruf, ett fyrkantigt fat från gabriel sweden med katter, fem små likörglas trelleborgs glasbruk kanske? Ett askfat till mina gäster, misstänker nyproduktion, glaslyktor även dom ganska nya skulle jag tro...kanske ikea. Litet fat, rörstrand orange och en socker skål, åfors. En ful brun hylla som ska bli fin och användas till halsband å krims-krams.....fjuu. En bra sväng, helt enkelt!

4 kommentarer:

Zazzan sa...

Vilka fina fynd! Fatet med katterna blev jag extra förtjust i, så ett sånt ska jag minsann hålla utkik efter. Och burken med rosorna var också jättefin. :-)

Miss Rascal sa...

Coola fynd!
Jag gar har och bara langtar till varen da alla car boot sales borjar igen.
Behover min vintage fix, blir galen snart. :))
(Kan ju inte aka nanstans heller da det mesta ar stangt pga lite sno!)

makiato sa...

Kul med lite nya fynd!

tack för kommentaren hos mig.

Ella sa...

hej! tittar igenom din blogg, den är finfin. tänkte bara säga att askfatet med katterna inte alls är nytt, utan från -55 tror jag eller därikring. är alldeles för nyvaken för att komma ihåg vem som gjort det, men jag tror det är gustavsberg.