onsdag 17 mars 2010

loppis...







Jag och mr Blue Eyes var förbi på den lokala loppisen i veckan. Tyvärr var det sista gången för att dom ska stänga. Så jävla tråkigt! Men jag hittade lite prylar, en sagobok till pojken, fina gamla örhängen, dragkedjor, pajform, blomkorg och glasfaten fick jag gratis...Tänkte att man kan servera muffins på dom. Bambuhandtag till en väska som ska bli mitt nästa projekt, vi får se hur det går. 4st små ramar till tavelväggen som jag hade glömt kvar under vagnen..Allt detta fick jag betala 47.50.....Det är en riktig loppisrunda det!

5 kommentarer:

Sanna sa...

Oj vilka läckra loppisfynd du gjort och inte var det dyrt heller =)

Cicci sa...

Jag gillar blomkorgen! Så käck. Är den gammal, tror du?

Tjuettan sa...

Visst var den fin! Tror att den är relativt ny...Men med en gammal touch.

Miss Rascal sa...

Grattis till fynden!

Gina Americana sa...

Good eye on finding the bamboo purse handles! You know, this spring/summer, Gucci is bringing back their bamboo-handle bags.

Gucci originally introduced these bags in 1947. They used bamboo because of shortages after the war & the local availability of the material. Around this time, they also started using local Italian leather, for their bags as well.

Good luck with your bamboo-handled creation!