söndag 14 mars 2010

Resterna från helgen...



Vi bjöd några vänner på middag igår sen häng i soffan. Mr Blue Eyes och hans homie L lekte loss och skulle naturligtvis leka med samma leksaker. Men vi bestämde oss för att dom fick göra upp själv och det gick bra. Kanske är bra träning tills dom ska börja på förskolan. Blev en enkel middag med en efterrätt, som jag själv blev bjuden på i veckan. Så det var första gången jag gjorde den. Vitkladdkaka med citron och ljumna hallon, den blev riktigt god. Efter den obligatoriska söndagspromenaden så klämde vi en pizza innan dom åkte hem. När jag stod och diskade fantiserade jag om kladdkakan och eftersom jag inte har nån disiplin så slank det ner en bit framför tv.... Men imorron är det en ny vecka och skärpning!
Här är receptet om ni vill prova:
100g margarin
100 g vit choklad
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
rivet skal av en citron
1 msk citronsaft
2 ½ dl vetemjöl
kokos
Smörj en form och strö i kokos. Smält margarin i en kastrull bryt ner cholkad och låt smälta. Blanda i socker, vaniljsocker och ägg. Tillsätt citron och mjöl. Häll i formen, grädda mitt i ugn 200 grader ca 12-15 min. Pudra med florsocker servera med hallon.
Den blir rätt söt så jag tycker att det är godast med osötade hallon.
Lycka till!

2 kommentarer:

ingen fara på taket sa...

Den ser god ut. Men vit choklad, jag ryser...

Tjuettan sa...

Gillar du inte det? Jag ska bjuda dig på den, så ska du se att du gillar ;)