tisdag 30 mars 2010

Symöte nr:3


Då var den klar! Den omtalade ros-väskan med bambuhandtag. Jag är nöjd, är lite osäker om jag ska sy en "slejf" över med en stor knapp. Men tycker den är fin så här enkel också. Jag lever ju lite på "man tager vad man haver" principen så jag sydde in två avklippta sugrör på tvären i botten för att få lite stadga. Så att inte botten flyter ut när man har den på axeln. Det funkade faktiskt! Nästa projekt får bli en pennkjol, har ett till på gång men det kan inte visas än....håll ut!

8 kommentarer:

Zazzan sa...

Vad fin den blev! :-)

Gina Americana sa...

Love it! You'll be stylin' with this in the summer, for sure. Well done!

Maja sa...

Oj, vad tjusig den blev! Rostyget är helt underbart och modellen blev jättefin! Bara att sätta igång att använda den:-)
/Maja

Miss Rascal sa...

Tjusigt!

Cornelia sa...

Åh, himla fin väska. Har du en beskrivning till den? Eller gjorde du den efter eget huvud?

/C

Tjuettan sa...

cornelia: Tyvärr har jag inget mönster, det är typiskt mig å bara sy...

Annie S sa...

Snyggt!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken underbart snygg väska!