torsdag 15 april 2010

Fynd från mammas vind...


Påsken är utstädad och väskorna uppackade. Jag är expert på att låta väskor ligga med några saker kvar i länge...Men när vi var hemma i påskas så var jag upp på vinden hemma hos mor min. Hittade lite prylar som jag tog med hem. Ett litet skrivbord som fått en make-over och blivit mitt sybord, lampan "stekpannan" från ateljé lyktan, 2 st böcker husmoderns "sätt"-bok och bland tomtar och troll. Den senare kommer jag ihåg att mormor läste för mig. Vet dock inte om alla recept i husmodern är så frestande. Eller vad sägs om en olika recept med kalvhjärna?

6 kommentarer:

Cicci sa...

Vilken fin Tomtar & Troll-bok! När är den tryckt? Och nä jag håller med, fyrtio- och femtiotalsrecept är, tråkigt nog, sällan någonting att frestas av... Bara en massa inälvsmat!

Gina Americana sa...

So glad to hear that someone else can leave a bag unpacked lying around for days. Cool Stuff!

Tjuettan sa...

Cicci: Naturligtvis fattas en sida...den första. Men det står i den "till minnen av din kära mor Jul 1097" Så någon måste nog ha ägt den före henne...

Sandy De Luxe sa...

Haha, unpacked for days! Ja, min väska från i påskas ska packas upp idag.. Jag hatar det!
Jag har lagt en länk till din blogg i min för jag tycker att den är så fin!

Tjuettan sa...

Okej 1907! Inget annat...

Sanna sa...

Mysig och inspirerande blogg du har! Superfina fynd du gjort hemma hos mamma =)
Kraaaam
Sanna