måndag 12 april 2010

trädgårdssöndag...






Igår tog vi tag i trädgården rensade rabatter, band upp rosbuskar, krattade gräsmatta och klippte äppelträd. Pappan bytte faktiskt till sommardäck också. Mr Blue Eyes sov mest, det är grymt att kunna ha vagnen ute i trädgården. När han vaknade fick han ha nappen i, annars så får han bara ha den när det är sovdax. Men jag tyckte det blev lugnast så annars så åker hela gräsmattan in i truten. Jag följer mina rabarber med spänning dom växer så det knakar. Sen blev det fika med släkt å vänner utomhus i våra fula utemöbler som jag tror jag måste måla om.

2 kommentarer:

Sandy De Luxe sa...

Ååh! Jag älskar rabarber! Hör av dej om du vill ha receptet på världens enklaste/godaste pajdeg som passar perfekt med rabarber.
Vilken fin trädgård ni verkar ha!

Tjuettan sa...

Jag hoppas att den bli fin iallafall. Vi har inte brytt oss så mycket om trädgården men nu när man har barn så kommer vi att vara hemma mer och utnyttja den mer. Så ännu ett projekt alltså....fjuu...