tisdag 20 april 2010

Symöte nr:6...




Här är den svarta kjolen som jag sytt, dålig bild men blir så struligt å ta kort på sig själv. Orkar inte vänta tills mannen kommer hem. Inlägget skulle ju vara klart igår, så dålig framförhållning. Kommer troligtvis aldrig använda den för jag tycker att dragkedjan "bubblar" sig när man rör sig i den. Det är två "veck" i fram och dragkedja i sidan. Är allmänt trött på den nu. Så blir jag ofta när jag syr tyvärr, helst när det inte blir riktigt som man tänkt sig. Men jag har redan nästa projekt på gång....En svart klänning med rödrosa rosor, vad tror ni? I en alldaglig modell, köpte små runda knappar som jag tror passar fint till.

7 kommentarer:

ingen fara på taket sa...

Blir nog en finfin klänning!

Maja sa...

Tror att klänningen kommer att bli superfin! Söt modell, snyggt tyg och jättefina små knappar... Synd att du inte trivs i kjolen (som förövrigt ser fin ut!), tråkigt när man inte riktigt blir nöjd fast man har lagt ner en massa jobb... Men det verkar vara klädsömnadens oundvikliga baksida, att de händer ibland!

Lycka till med klänningen!

/Maja

Olivia sa...

Åh, jättefint tyg...tror det blir skitsnyggt med ett lite "glammigare" tyg i en alldagligare modell....

synd på kjolen, jobbigt när det blir så, det behöver inte vara mycket för man ska störa sig på det, bli sur på sig själv och det man gjort..och det är ju jobbigt att göra om alltför mycket och grejja...är sån själv på mina jeans för de sitter bara sådär...bah!*irriterande*
men men, man får väl vackert försöka lära sig av sina misstag och gå vidare...(hehe, pedagogiskt och klämkäckt! )

/ Olivia

Gina Americana sa...

You stated the very reason I don't sew anything complicated anymore. That is, by the time I'm finished, I'm so sick of it that I don't even want to look at it...much less wear it! Good luck with the dress!

husmodern sa...

Att dragkedjan bubblar sig kan bero på att tyget och dragkedjan är lite olika spända. Men då ska man ju orka sprätta och hålla på oxå. Ja jag vet. När jag är extra grinig när jag syr brukar min ömma moder påminna mig om att sy är den högska ingenjörskonsten, det kanske hjälper lite.

Tjuettan sa...

Jag sprättade en gång, sen tyckte jag det blev bra. Men sen efter jag sytt fast linningen så testade jag den engång till, blev sur och känner att den får vila ett tag...eller jag ;)

Miss Rascal sa...

Ah vad du ar duktig!