tisdag 13 april 2010

Symöte:5




Jag har inte hunnit klart med min svarta pennkjol. För det första så valde jag en storlek som var alldeles för stor. Men efter lite fix och trix så är jag på banan igen, jag satt dragkedjan i sidan istället för i bak. Så det som är kvar är lite fix med linningen och fåll ned till. Sen putsa å pressa. Tänkte visa lite bilder från den pågående syhörnan eller pysselhörnan kan man väl säga. Men den är inte heller riktigt klar...Man vill ju även passa på å pyssla i trädgården när det är fint väder. Så idag målade jag om en blomlåda ett litet test innan jag ger mig på utemöblerna, det är mycket nu!

1 kommentar:

Maja sa...

Hej!

Lämnade en kommetar hos dig igår, men den försvann nog på nåt konstigt sätt. så här kommer en ny: Åååh, vilken mysig pysselhörna! Så mycket fina, finurliga detaljer! Nu fick jag ny energi att fortsätta fixa med min syplats... Vad fin den där lila hängaren var, och vaxduken, och de praktiska burkarna, och den gröna knoppen och... ja, alltihop.

Heja på med pennkjolen och utemöblerna:-)

/Maja