tisdag 6 april 2010

Loppis i påsk...







Vi åkte "hemåt" över påsk, så då måste man passa på att kolla in loppisar. Jag skyndade mig till erikshjälpen på onsdagen när jag kom hem för dom har bara öppet ons och lör. Men eftersom det var påskafton på lördagen så hade dom stängt då. Jag hittade lite prylar, en lampa till mr Blue Eyes rum, klänningsmönster, sticketui, en kökshandduk, ett tyg kanske handuk, byxor till mr blue eyes, en fin-fin blus till moi och ett rött halsband. Tyget med papegojan tänkte jag spänna på en ram så det blir en tavla till pojken. Torsdagen till kupan som stängde mitt framför näsan på mig, dom stängde kl.14, för det var skärtorsdag, töntigt och jag blev sur. Men då blev det vidare till myrorna som har blivit dyrt men jag fann en galge och en rosbrosch i underlig färg. Ganska bra loppisdag ändå. 260.- var det ju värt!

2 kommentarer:

ingen fara på taket sa...

Nice. Lampan är nog ommålad, för vi har en precis en sådan men i "stålfärg". Minns inte vem det är som tillverkat den.

Tjuettan sa...

Lampan är av Carl Thore, som egentligen hette Sigurd Lindkvist. Men jag är lite osäker på om det är orginalfärgen...har hittat både och. Den är ganska sliten så det är svårt å se. Men om priset stämmer på dom jag hittat på nätet så jag jag gjort ett kap ;). Att jag inte har lagt märke till den hos er? Vilket rum? Den är ju snygg!