måndag 19 april 2010

trädgårdspyssel...






Man kan säga att hela den här helgen har tillägnats vår trädgård. Planen är att rensa upp och bygga en altan, varken jag eller min man har gjort det förut. Vi har tagit bort "trätrallen" där den gamla uteplatsen var, jag flyttade buskarna i rabatten. Testar å sätta den i en stor kruka, får se om den överlever. Jag vet inte ens vad växten heter, kanske nån som vet? Vid infarten, jämns med huset har vi haft en rabatt som också ska bort. Svärföräldrarna började med det för cirkus två år sen, mer en så har det inte blivit. Men nu jävlar är jag taggad. Även där flyttade jag över tulpaner till en blomlåda får se om det funkar. Känns som att vi kommer verkligen att utnyttja vår gård mer nu när vi har barn, så den måste helt enkelt styras upp. Vi var även två rundor till tippen med massa ris och skrot. Där hittade jag ett fint fat från gustavsberg, ornaminplast, Stig Lindbergs "Balett". Skämdes lite, men vadå det stod i en kartong med massa skrot på tippen så jag tog det.....Lite bus å såpbubblor hann vi med också och varför leka med sina leksaker när det finns en gammal trasig back å leka med?

5 kommentarer:

Unknown sa...

ser riktigt mysigt ut! vilken härlig liten familj ni är. :)

Gina Americana sa...

You're even stylish when you're working in the garden! You go girl!

Tjuettan sa...

Gina: Dickies, flanellskjorta och bandana. Rätt kläder, vid rätt tillfälle ;)

Tjuettan sa...

Anna: Hade velat kikat på din blogg också men jag kommer inte in....

LadyAngore sa...

vad märkligt!

http://ladyangore.blogspot.com/