tisdag 27 april 2010

Syjunta nr:7


Nu är det roligt att sy igen, den här veckan har jag ägnat åt min nya skapelse, "rosklänningen". Den är nästan klar, har sytt det jobbigaste, kragen. Det man ska tänka på är att man alltid ska ha lite mer tyg på ovansidan av kragen och var noga med att pressa sömmarna. Jag sydde en söm ca. 0,5 cm från kanten. Det som är kvar på klänningen är fickor, sy ihop sidorna, fålla nederkant, knappar, knapphål och slutligen skärpet. Blev osäker på om jag ska ha dom svarta knapparna som jag tänkt. Tycker att dom kanske ser lite små ut, hittade ny röd/rosa lite större som jag köpte idag. Vi får se....Kanske får bli en omröstning!




6 kommentarer:

Maja sa...

Oj, vad fint det blir! du har ju hunnit långt. Kragen ser kanon ut! Ser ut att bli en väldigt användbar klänning. Och rosor är så tjusigt...

/Maja

Maria sa...

Mycket vacker klänning, duktigt att sy en sådan!

ingen fara på taket sa...

Snyggt! Du måste ha en kurs för mig om hur man lägger mönster på tyg. Jag misslyckades nyligen med en kjol...

Tjuettan sa...

Ingen fara: A visst! Lätt som en plätt, sen gäller det bara å ha tålamod...och lite skills ;)

Mrs Lucky sa...

Men så fin!

Isabella sa...

Attans så vackert! önskar att jag kunde sy så bra;(